مدیریت مطب پزشکی میتواند پرهزینه و طاقتفرسا باشد، به همین دلیل است که پزشکان با دقت کادر پشتیبانی خود را انتخاب میکنند.
هنگامی که یک پزشک بهترین پرسنل را برای کلینیک خود استخدام کرد، گام بعدی برای اطمینان از اجرای کارآمدترین عمل، استفاده از یک نرمافزار مدیریت کلنیک کارآمد است و برنامههای عملیاتی روزانه یک کلینیک مانند رزرو وقت، نسخه و سایر وظایف اداری را مدیریت میکند. ما در این مقاله بهترین نرمافزارهای میدریت کلنیک و درمانگاه را برای کمک به شما معرفی میکنیم.
1. نرمافزار درمانگاه سلاک طب
نرمافزار درمانگاه سلاک طب با بیش از 16 سال سابقه یکی از برنامههای پرکاربرد شرکت سلاک طب با بیش از 5000 کاربر در سراسر کشور است که توانسته دغدغه مسئولان مراکز درمانی و کلینیکها را برای مدیریت تمامی امور در مجموعهشان برطرف نماید.
بخشی از امکانات نرمافزار درمانگاه سلاک طب
- قابلیت پذیرش سریع
- تعریف بخشها و سرویسهای مختلف
- گزارشات جامع مالی و صندوق
- قابلیت محاسبه سهم و درصد پرسنل و پزشکان
- امکان وقتدهی
- امکان تشکیل پرونده پزشکی برای بیمار
- امکان نوشتن نسخه با قلم نوری
2. نرمافزار جامع مدیریت کلینیک و درمانگاه سیب
سامانه مدیریت کلینیک سیب یک ابزار کاملا هوشمند است که به منظور تسریع انجام کارها با دقت بسیار بالا در کلینیک، پاراکلینیک، مطب،رادیولوژی، سونوگرافی، دندان پزشکی، ساختمان پزشکان و… مورد استفاده قرار میگیرد.
این نرمافزار شامل زیرسیستمهایی مانند نرمافزار کلینیک، نرمافزار حقوق و دستمزد کلینیک، نرمافزار حسابداری کلینیک، سیستم رزرواسیون، سیستم گزارشهای مالی استاندارد و مدیریتی پیشرفته نرمافزار نوبتخوان، و … میشود. با استفاده از نرمافزار کلینیک سیب دیگر نیازی به ورود مجدد اطلاعات در سامانه نسخ الکترونیک سازمانهای بیمه سلامت و تامین اجتماعی ندارید.
بخشی از امکانات نرمافزار جامع مدیریت کلینیک و درمانگاه سیب
- حقوق دستمزد تخصصی کلینیک
- گزارشات استاندارد سازمانی, مالی و مدیریتی
- نوبت خوان صوتی و تصویری
- آرشیو الکترونیکی پرونده ها
- پشتیبانی آنلاین و برخط
3. نرمافزار کلینیک تیام
یک نرمافزار زیبا، جامع، کاربردی و در عین حال بسیار ساده که توسط شرکت مهندس پارس تیام رایانه با دو دهه تجربه در زمینه تولید نرم افزارهای کلینیکی به منظور مدیریت سادهتر و کارآمدتر فعالیتها و مکانیزیسیون کامل کلینیک، تولید و طراحی شده است. این شرکت دارای مجوزهای شورای عالی انفورماتیک کشور، سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و همچنین گواهی تایید فنی نرم افزار است.
بخشی از امکانات نرمافزار کلینیک تیام
- تشکیل پرونده مشخصات فردی و سوابق پزشکی
- جستجوی بیمار با استفاده از شماره پرونده، شماره موبایل، کدملی، نام و نام خانوادگی و…
- سیستم نوبتدهی و وقتدهی
- امکان باز نگه داشتن همزمان چندین فرم پذیرش
- امکان ثبت بیمه پایه، تکمیلی انواع معرفی نامه
- تعیین سقف بدهی بیمار
- نمایش هشدارهای پزشکی درسه سطح نرمال و کمخطر و پرخطر
4. نرم افرار مدیریت کلینیک و مطب کیمیا آفیس
بهترین نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب بهمراه نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت و ده ها ماژول کاربردی و پشتیبانی همه روزه که تمامی فرآیند های کلینیک و مطب را پوشش می دهد. کیمیا آفیس تنها نرم افزاری هست که بستر تعامل با بیمار را دارد و شما می توانید فالوآپ بیماران و سیستم درخواست مشاوره داشته باشید.
- تنها نرم افزار دارای تاییدیه امنیت
- سیستم پذیرش و نسخه نویسی
- مدیریت بیماران و پرونده الکترونیک
- مدیریت خدمات ارائه شده و گزارشات مالی
- نوبت دهی و درخواست مشاوره
- امکان طراحی یا اتصال سایت به ماژول ها
5. نرمافزار دکتر کلینیک
نرمافزار دکتر کلینیک برای مراکزی طراحی شده است که امور مالی قابل توجهی دارند مانند بدهکاری و بستانکاری و همچنین دیگر امور مالی مانند کالا و انبار ها موجودی و …. این نرمافزار یک برنامه جامع و کاربردی است که از 50 تخصص پزشکی پشتیبانی کامل میکند.
بخشی از امکانات نرمافزار دکتر کلینیک
- امکان دریافت نوبت رایگان و نوبت تلفنی
- امکان ثبت نوبت با موبایل بیمار
- اتصال به درگاه بانکی
- اتصال به سامانه های sms
- ثبت هم زمان در نرم افزار
- ارسال پیامک یاد آوری
6. نرم افزار مطب و کلینیک مدی مدیا
با استفاده از این نرمافزار هرگز اطلاعات مهم بیماران خود را از دست نمیدهید؛ زیرا امکان پشتیبانی از اطلاعات در این نرمافزار مطب فراهم شده است. یکی از ویژگیهای این نرمافزار پروندهنویسی است که در مدی مدیا مبتنی بر استانداردهای ملی و بین المللی انجام میشود. در نرمافزار مطب و کلینیک مدی مدیا در کمترین زمان ممکن میتوانید نوبت دهی و نسخه نویسی الکترونیک انجام دهید. همچنین در نرمافزار مطب و کلینیک مدی مدیا میتوانید تمام فرمهای تخصصی آزمایشات و فرم اکو و سایر فرمها را براساس سلیقه خود طراحی کرده و استفاده کنید.
بخشی از امکانات نرمافزار مطب و کلینیک مدی مدیا
- نوبت دهی آنلاین
- پرونده الکترونیک
- دسترسی در هر موقعیت زمانی و مکانی
- یکپارچه سازی خدمات چندین مرکز
- اجرای نظام ارجاع
- مدیریت حسابداری و انبارداری
7. نرمافزار کلینیک و درمانگاه آسان طب
نرمافزار کلینیک و درمانگاه آسان طب محصول شرکت عارف رایانه به منظور مدیریت درمانگاهها، کلینیکها و مطبهای پزشکی طراحی شده است. نرمافزار کلینیک و درمانگاه آسان طب، مخصوص مدیریت و حسابداری انواع کلینیک و درمانگاههای پزشکی و تخصصی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، پوست و مو، ارتوپدی، توانبخشی، مشاوره و ترک اعتیاد است. این نرمافزار با محیط ساده و کاربرپسند، عملیات مدیریت اطلاعات بیماران و پذیرش مراجعین، امور صندوق و حسابداری .. درمانگاهها و کلینکها را در کوتاهترین زمان انجام داده و برای مدیریت این مراکز گزارشات متنوع ارائه میکند.
بخشی از امکانات نرمافزار کلینیک و درمانگاه آسان طب
- تشکیل پرونده بیماران
- پذیرش و صندوق
- وقت دهی به بیمار
- انبارداری و داروخانه
- لابراتوار
- تهیه دیسکت بیمه
- ارسال پیامک
- سیستم کالرآیدی
8. نرمافزار مدیریت مطب اکسیر
نرمافزار مدیریت مطب اکسیر در دو نسخه منشی (بخش پذیرش) و پزشک (بخش ویزیت) به منظور سهولت در کارها و کاهش زمان در مطب توسط تعدادی از بهترین مهندسان و پزشکان طراحی گردیده است. توسعه و مقیاسپذیری ویژگی اصلی نرمافزار اکسیر است. این نرمافزار همچنین دارای اپلیکیشن مبتنی بر IOS و ANDROID است.
بخشی از امکانات نرمافزار مدیریت مطب اکسیر
- دسترسی آسان و سریع به صورت آفلاین به اطلاعات بیمار
- دسترسی آسان و سریع به پرونده بیمار
- مشاهده نوبتهای تایم تیبل از راه دور
- اتصال به سامانه های SMS
- ثبت نوبت با موبایل بیمار
- امکان دریافت نوبت رایگان و پولی
- ارسال پیامک یادآوری
- ثبت همزمان در نرم افزار
9. نرمافزار کلینیک، درمانگاه و مطب جامع هوشمند درمان دکتر
نرمافزار هوشمند درمان دکتر نرم افزاری ساده و قدرتمند و کاملترین نرمافزار کلینیک و درمانگاه تخصصی پزشکی در ایران است، که با ماژولهای تکمیلی پرونده سلامت و مالی حسابداری پیشرفته و … با قابلیت ارتباط با بیماران بصورت هوشمند در دو ورژن طراحی شده است.
بخشی از امکانات نرمافزار کلینیک، درمانگاه و مطب جامع هوشمند درمان دکتر
- دارای تمامی بخشهای پزشکی سرپایی، پذیرش و…
- تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، بیمههای آنلاین با مجوزهای کشوری
- حسابداری مالی و انبارداری
- لینک پیامک درگاه بانکی متصل به نرمافزار برای بیمار
- ارسال پیامک
- گزارشات کامل و نمودارها
- فراخوان صوتی تصویری نوبت بیمار
- پرونده جامع تخصصی سلامت بیمار در تمامی تخصصها
10. نرمافزار کلینیک کلینیک 24
نرمافزار کلینیک کلینیک 24 در قالب دو نسخه کلینیک عمومی و کلینیک تخصصی توسعه داده شده است که در کلینیک عمومی امکانات پایه ای کلینیک مانند پذیرش ، حسابداری و… را شامل میشود اما نرمافزار کلینیک تخصصی مانند نرمافزار کلینیک دندانپزشکی و نرمافزار کلینیک چشم پزشکی… نرمافزار به گونه ای طراحی شده است که هر نرمافزار کلینیک علاوه بر امکانات کلینیک عمومی،امکانات تخصصی کلینیک در نرمافزار پیاده سازی شده است.
بخشی از امکانات نرمافزار کلینیک کلینیک 24
- سیستم نوبتدهی
- سیستم نسخهنویسی و ورود اطلاعات دارویی
- سیستم الصاق تصویر و مدیریت پرونده الکترونیکی نرمافزار زنان و زایمان
- سیستم جزئیات تخصصی درمان و ورود سایر اطلاعات
- سیستم طراحی گزارشات
- سیستم قیمتدهی
- پذیرش و تشکیل پرونده
- سیستم تشخیص درمان
- لیست خدمات و سوابق بیمار
- امکانات کنترلی سقف های مالی در ارائه خدمات
- قابلیتهای مرتبط با کارکرد پزشکان درارائه خدمات
- کنترلهای امنیتی در ارائه خدمات
11. نرمافزار پزشکیار باستانی طب
گروه نرم افزاری پزشکیار باستانی طب ارائه دهنده به روزترین نرمافزار مدیریت مطب، نرمافزار مدیریت کلینیک و نرمافزار مدیریت مراکز درمانی است. نرمافزار باستانی طب براساس بروزترین استانداردهای بینالمللی امنیتی طراحی شده است. این نرمافزار قابل استفاده در تمامی مراکز درمانی اعم از مطب، کلینیک و درمانگاه است. برای کار با نرمافزار حسابداری نیاز به دانش حسابداری ندارید؛ چرا که تمام امور به صورت اتوماتیک ثبت خواهند شد.
بخشی از امکانات نرمافزار پزشکیار باستانی طب
- تعیین سطح دسترسی
- اختصاصی برای هر رشته پزشکی
- گزارشات متعدد تخصصی
- مشاوره اولیه
- نوبت دهی (حضوری، تلفنی و اینترنتی)
- پذیرش و صندوق
12. نرمافزار کلینیک و درمانگاه سپهر
نرم افزار کلینیک در درمانگاه سپهر، یکی از بهترین سیستمهای مدیریت هوشمند اطلاعات در حوزۀ پزشکی و سلامت شده است. محیط زیبا، کاربری آسان، کارایی و امنیت بالا، از بارزترین ویژگیهای این برنامه است. به کارگیری سپهر در معتبرترین مراکز پزشکی کشور مؤید این موضوع است.
بخشی از امکانات نرمافزار کلینیک و درمانگاه سپهر
- سامانه پیام کوتاه
- قابلیت ثبت رخدادها و اتفاقات
- قابلیت مدیریت انبار بصورت متمرکز
- قابلیت ثبت اطلاعات بیماران و پزشکان
- سیستم تعیین شیفتهای کارکنان و …
13. نرمافزار مدیریک کلینیک و درمانگاه نوین
نرمافزار مدیریت مطب نوین به گونهای طراحی شده است که نسخهای از آن در سیستم منشی (کاربر) و نسخهای دیگر در سیستم پزشک نصب میشود. پذیرش بیمار در نرمافزار مدیریت مطب نوین شامل تمام مراحل پذیرش یک بیمار با انواع بیمهها و درصد، تشکیل پرونده الکترونیکی بیمار، صدور قبض، صف انتظار پزشک و مدیریت عملیات حسابداری و بیمهای مربوط به آن میشود.
بخشی از امکانات نرمافزار مدیریک کلینیک و درمانگاه نوین
- امکان ثبت مشخصات بیماران و تشکیل پرونده الکترونیک
- امکان ثبت انواع بیمهها
- گزارشگیریهای متنوع
- امکان ثبت نرخ ویزیت
- امکان صدور نسخه
- امکان تعریف کاربری و دسترسی
سوالات متداول
5 بهترین نرمافزار مدیریت کلینیک و درمانگاه چیست؟
نرمافزار سلاک طب، سیب، تیام، مدی مدیا، دکتر کلنیک از بهترین نرمافزار مدیریت کلینیک و درمانگاه هستند.
نرمافزار کلینیک و درمانگاه چیست؟
راهکار نرمافزار به منظور بهبود ارائه خدمات و تسهیل حسابداری که برای کلینکها و مراکز درمانی عرضه میشود.
نرمافزارهای مدیریت کلینیک و درمانگاه برای چه مواردی استفاده میشود؟
نوبت دهی، نسخه نویسی، تشکیل پرونده، ارسال پیامک یادآوری نوبت و… ازجمله کارکردهای نرمافزار مدیریت کلینیک و درمانگاه است.
سلام وقت بخیر.
با تشکر از مطلب خوبتون. با توجه به تجربه خودم میتونم به این لیست نرم افزار مدیریت مطب پارسیز طب رو هم اضافه کنم.
محیط کاربری خیلی ساده و روان و قیمت مناسب.
parsizteb.ir
با سلام بنده ۴ سال هست که در مطب خودم از سامانه مدیریت مطب رسیپ Recep.ir استفاده می کنم واقعاً بی نظیر و عالی هستش
در عین حال که ظاهری ساده و کاربر پسند داره تمام نیازهای یک پزشک رو در زمینه مدیریت مطبش تامین میکنه ، نیاز به نصب نداره چون آنلاین کار میکنه و هم با گوشی و هم با کامپیوتر قابل استفاده هستش.
سلام ما از نرم افزار کیمیا آفیس واسه کلینیک استفاده می کنیم، نرم افزار خوبیه، امکان ثبت چند تعرفه برای خدمات داره و مدیریت عالی واسه پرونده بیماران